Dersin Adı | Mühendislik İstatistiği II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MATH 336 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeAnlatım / SunumSaha Çalışması / Uygulama | ||||||||
Dersin Koordinatörü | - | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Dersin temel amacı, ileri istatistik yöntemleri ve kullanım alanlarını öğrencilere tanıtmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ki-kare dağılımı ve uygulamaları, İyi uyum testi, Basit regresyon ve korelasyon analizi, çok değişkenli regresyon analizi, doğrusal olmayan regresyon analizi, çoklu regresyonda model belirleme, çok faktörlü varyans analizi. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ki-Kare testleri | "Applied Statistics and Probability for Engineers" by D.C. Montgomery, G.C. Runger, Wiley, 6th Edition, 2013. ISBN-13: 978-1118539712 Bölüm 9 |
2 | Bağımsızlık ve homojenlik testleri | "Applied Statistics and Probability for Engineers" by D.C. Montgomery, G.C. Runger, Wiley, 6th Edition, 2013. ISBN-13: 978-1118539712 Bölüm 9 |
3 | İyi uyum testleri | "Applied Statistics and Probability for Engineers" by D.C. Montgomery, G.C. Runger, Wiley, 6th Edition, 2013. ISBN-13: 978-1118539712 Bölüm 9 |
4 | Regresyona giriş | "Applied Statistics and Probability for Engineers" by D.C. Montgomery, G.C. Runger, Wiley, 6th Edition, 2013. ISBN-13: 978-1118539712 Bölüm 11 |
5 | Basit regresyon ve korelasyon analizi | "Applied Statistics and Probability for Engineers" by D.C. Montgomery, G.C. Runger, Wiley, 6th Edition, 2013. ISBN-13: 978-1118539712 Bölüm 11 |
6 | Çoklu doğrusal regresyon analizi | "Applied Statistics and Probability for Engineers" by D.C. Montgomery, G.C. Runger, Wiley, 6th Edition, 2013. ISBN-13: 978-1118539712 Bölüm 12 |
7 | Çoklu doğrusal regresyon analizi | "Applied Statistics and Probability for Engineers" by D.C. Montgomery, G.C. Runger, Wiley, 6th Edition, 2013. ISBN-13: 978-1118539712 Bölüm 12 |
8 | Çoklu doğrusal regresyonda model belirleme | "Applied Statistics and Probability for Engineers" by D.C. Montgomery, G.C. Runger, Wiley, 6th Edition, 2013. ISBN-13: 978-1118539712 Bölüm 12 |
9 | Ara Sınav | |
10 | Doğrusal olmayan regresyon analizi | "Applied Statistics and Probability for Engineers" by D.C. Montgomery, G.C. Runger, Wiley, 6th Edition, 2013. ISBN-13: 978-1118539712 Bölüm 11 |
11 | Varyans analizi | "Applied Statistics and Probability for Engineers" by D.C. Montgomery, G.C. Runger, Wiley, 6th Edition, 2013. ISBN-13: 978-1118539712 Bölüm 13 |
12 | Çok faktörlü varyans analizine giriş | "Applied Statistics and Probability for Engineers" by D.C. Montgomery, G.C. Runger, Wiley, 6th Edition, 2013. ISBN-13: 978-1118539712 Bölüm 13 |
13 | Çok faktörlü varyans analizi modelleri | "Applied Statistics and Probability for Engineers" by D.C. Montgomery, G.C. Runger, Wiley, 6th Edition, 2013. ISBN-13: 978-1118539712 Bölüm 14 |
14 | İki Faktörlü varyans analizi | "Applied Statistics and Probability for Engineers" by D.C. Montgomery, G.C. Runger, Wiley, 6th Edition, 2013. ISBN-13: 978-1118539712 Bölüm 14 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | "Applied Statistics and Probability for Engineers" by D.C. Montgomery, G.C. Runger, Wiley, 6th Edition, 2013. ISBN-13: 978-1118539712 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | "Statistics for Engineers and Scientists" by William Navidi, McGraw-Hill Education, 4th Edition, 2014. ISBN-13: 978-0073401331 Ders sunum dosyaları. Örnek problemler için derste sunulan excel dosyaları. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 5 | 25 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 6 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 5 | 4 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 25 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel matematik, uygulamalı matematik veya istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hâkim olur. | X | ||||
2 | Matematik veya istatistik alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar, sorunları tanımlar, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | |||||
3 | Disiplinler arası yaklaşımla, matematik veya istatistiği gerçek yaşamda uygular ve kendi potansiyelini keşfeder. | X | ||||
4 | Matematik veya İstatistik alanında edindiği ileri düzeyde bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
5 | Kuramsal ve teknik bilgilerini detaylı olarak uzman olan veya olmayan kişilere rahatça aktarır. | |||||
6 | Matematik veya istatistik alanlarında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar. | X | ||||
7 | Matematik veya istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır. | |||||
8 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular. | |||||
9 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur. | |||||
10 | Soyut düşünce yapısına hâkim olarak, somut olayları bağlar ve çözüm üretir, veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Matematik veya İstatistik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest